Zápis z jednání mezi ZO UZO IKEA Stores ČR a IKEA Česká republika, s.r.o. 26.6. 2025

29.09.2025

Datum jednání: 26.6. 2025

Čas jednání: 10:00-13:00 hod

Místo jednání: IKEA Černý Most

Přítomní:

• Za ZO UZO IKEA Stores ČR - Monika Bystroňová, David Polák

• Za IKEA Česká republika, s.r.o: Eva Hrachová

Body jednání:

1. Změna B2B na RCMP

  • Během června a července dostávají zaměstnanci, který se změna týká, dodatky k pracovním smlouvám.
  • Kontaktní osobou za P&C pro případné individuální dotazy co-workerů, kterých se změna týká, je Ilona Semrádová (Unit People & Culture Manager).
  • Stravenkový paušál je na RCMP poskytován ve výši 107 Kč za odpracovaný den a jeho výplata se řídí platnými interními předpisy.
  • Podpora práce z home office bude probíhat v souladu s platnými interními pravidly a standardními procesy. Co-workeři, kteří budou pracovat z domova, obdrží potřebné vybavení, zahrnující monitor, klávesnici a myš. Hodiny naplánované jako home office a také jako home office odpracované budou kompenzovány nadstandardní částkou (9 Kč/naplánovaná a odpracovaná hodina), která přesahuje zákonné minimum. Tato kompenzace může být využita k pokrytí specifických potřeb každého co-workera v souvislosti s výkonem práce z domova.

2. Kompetenční profily (kdy se plánuje jejich aktualizaci a překlad o českého jazyka?)

  • Kompetenční profily jsou aktualizovány průběžné na globální úrovni dle očekávání na dané pozice. Protože obsahují oblasti, za které jsou zaměstnanci zodpovědní, k revizi nedochází na každoroční bázi, ale průběžně. V následujících letech bude na revizi KP větší důraz celosvětově.
  • V lokálním jazyce máme pouze některé kompetenční profily, v tuto chvíli neplánujeme překlad všech KP do lokálního jazyka.

3. I Share: překlad komentářů

  • V současné době je možné pracovat s komentáři v I Share dvěma způsoby:
  • komentáře v I Share zůstávají v původním jazyce, ve kterém byly zadány
  • všechny komentáře jsou strojově přeloženy do anglického jazyka
  • V rámci CZHUSK vybíráme jeden společný způsob

4. Zástupci European Work Council (EWC) za IKEA Česká republika, s.r.o.

  • Odborová organizace nominovala a jmenovala 2 zástupce, kteří budou součástí EWC následující 4 roky.
  • Jakub Lacika (zástupce)
  • Michal Janák (zástup zástupce)

5. Časová dotace pro činnost odborové organizace

  • Odborová organizace požádala o navýšení časové dotace na práci odborové organizace. Pro tuto chvíli se schválená časová dotace nemění (předseda, místopředseda – 8 hodin měsíčně; revizor, hospodář, tajemníci – 4 hodiny měsíčně) s tím, že případné další požadavky budou posuzovány individuálně.

6. Kategorizace práce

  • Revize kategorizace práce proběhne v příštím roce ve spolupráci s naším partnerem na bezpečnost práce. Jakékoliv změny či úpravy kategorizace proběhnou na základě měření, zjištěných faktů a odborné konzultace s naším poskytovatelem a lokálními autoritami.

7. Body na příští setkání

  • finanční plán a výhled na další období (3 roky)
  • BOZP: spolupráce mezi IKEA Česká republika, s.r.o., a odborovou organizací v oblasti bezpečnosti práce – nastavení zodpovědností, povinností a očekávání

Zápis vyhotovila: Eva Hrachová

S obsahem zápisu jsou obě strany seznámeny, a je zveřejněn včetně poskytnutých úprav a připomínek.