Zápis z jednání mezi ZO UZO IKEA Stores ČR a IKEA Česká republika, s.r.o. 24.9.2025
Datum jednání: 24.9. 2025
Čas jednání: 13-15 hod
Místo jednání: IKEA Černý Most
Přítomní:
Za ZO UZO IKEA stores ČR: David Polák, Jakub Lacika
Za IKEA Česká republika, s.r.o: Eva Hrachová, Christelle Maes
1. Setkání s Christelle Maes:
Během společného setkání proběhlo představení s Christelle Maes, která od září nastoupila na pozici Co-worker Experience Manager. Tato pozice zastřešuje na regionální úrovni CZHUSK agendu odměňování a benefitů, plánování (people planning), diverzity, rovnosti a inkluze (Equality, Diversity & Inclusion), služebních cest (Meet & Travel) a vztahů se zaměstnanci (Co-worker Relations).
Během meetingu měli zástupci odborové organizace i Christelle možnost navázat kontakt, osobně se setkat a také nasdílet svá očekávání od společné spolupráce.
2. Stravování pro EMPU
Odborová organizace předložila společnosti návrhy na zlepšení dovážené stravy pro kolegy pracující na externích skladech, kde nemají přímý přístup do kantýny. Obě strany probraly následující body, které společnost bude implemenovat v co nejkratším možném termínu. O konkrétních datech bude společnost odborovou organizaci informovat.
Velikost porcí: velikost porcí bude upravena na maximální možnou podle velikosti přepravní nádoby
Možnost volit přílohy dle preference: tato možnost nebude v tuto chvíli možná
Objednávání jídla nejpozději 3 dny dopředu: tato doba bude zkrácená na nejzašší možnou
Některá jídla nebudou pro rozvoz nabízena (např. smažený sýr, maso s čerstvými bylinkami), protože jejich následný ohřev nepříznivě ovlivňuje jejich vzhled i chuť
Společnost a odborová organizace se pobavily o možnosti nabízet snídaňové menu i pro zaměstnance z nočních směn – k tomuto bodu se obě strany během následujících setkání vrátí
3. Jakým způsobem řešit či nahlásit nevhodné jednání či chování
Odborová organizace vznesla dotaz, zda by společnost mohla shrnout, jakým způsobem mají postupovat zaměstnanci, kteří se setkají s nevhodným či jim nekomfortním chováním ze strany jiného co-workera či leadera (např. obtěžování)
Prvním krokem je danému kolegovi či kolegyni říct, že se chová nevhodným způsobem nebo způsobem, který danému co-workerovi není příjemný
Dalším krokem, pokud se situace nezmění či z nějakého důvodu nechce zaměstnanec s daným co-workerem komunikovat napřímo, je oslovit svého přímého nadřízeného
Dalším stupněm je komunikovat a řešit situaci s unit P&C (personální oddělení)
Poté mají zaměstnanci možnost nahlásit incident na Trust Linku (přes anonymní webovou aplikaci SPEAK UP nebo telefonní číslo 800 050 833 a přístupový kód 118298)
Zápis vyhotovila: Eva Hrachová
S obsahem zápisu jsou obě strany seznámeny, a je zveřejněn včetně poskytnutých úprav a připomínek.
