Zápis z jednání mezi ZO UZO IKEA Stores ČR a IKEA Česká republika, s.r.o. 24.9.2025

15.10.2025

Datum jednání: 24.9. 2025

Čas jednání: 13-15 hod

Místo jednání: IKEA Černý Most

Přítomní:

  • Za ZO UZO IKEA stores ČR: David Polák, Jakub Lacika

  • Za IKEA Česká republika, s.r.o: Eva Hrachová, Christelle Maes

1. Setkání s Christelle Maes:

  • Během společného setkání proběhlo představení s Christelle Maes, která od září nastoupila na pozici Co-worker Experience Manager. Tato pozice zastřešuje na regionální úrovni CZHUSK agendu odměňování a benefitů, plánování (people planning), diverzity, rovnosti a inkluze (Equality, Diversity & Inclusion), služebních cest (Meet & Travel) a vztahů se zaměstnanci (Co-worker Relations).

  • Během meetingu měli zástupci odborové organizace i Christelle možnost navázat kontakt, osobně se setkat a také nasdílet svá očekávání od společné spolupráce.

2. Stravování pro EMPU

  • Odborová organizace předložila společnosti návrhy na zlepšení dovážené stravy pro kolegy pracující na externích skladech, kde nemají přímý přístup do kantýny. Obě strany probraly následující body, které společnost bude implemenovat v co nejkratším možném termínu. O konkrétních datech bude společnost odborovou organizaci informovat.

  • Velikost porcí: velikost porcí bude upravena na maximální možnou podle velikosti přepravní nádoby

  • Možnost volit přílohy dle preference: tato možnost nebude v tuto chvíli možná

  • Objednávání jídla nejpozději 3 dny dopředu: tato doba bude zkrácená na nejzašší možnou

  • Některá jídla nebudou pro rozvoz nabízena (např. smažený sýr, maso s čerstvými bylinkami), protože jejich následný ohřev nepříznivě ovlivňuje jejich vzhled i chuť

  • Společnost a odborová organizace se pobavily o možnosti nabízet snídaňové menu i pro zaměstnance z nočních směn – k tomuto bodu se obě strany během následujících setkání vrátí

3. Jakým způsobem řešit či nahlásit nevhodné jednání či chování

  • Odborová organizace vznesla dotaz, zda by společnost mohla shrnout, jakým způsobem mají postupovat zaměstnanci, kteří se setkají s nevhodným či jim nekomfortním chováním ze strany jiného co-workera či leadera (např. obtěžování)

  • Prvním krokem je danému kolegovi či kolegyni říct, že se chová nevhodným způsobem nebo způsobem, který danému co-workerovi není příjemný

  • Dalším krokem, pokud se situace nezmění či z nějakého důvodu nechce zaměstnanec s daným co-workerem komunikovat napřímo, je oslovit svého přímého nadřízeného

  • Dalším stupněm je komunikovat a řešit situaci s unit P&C (personální oddělení)

  • Poté mají zaměstnanci možnost nahlásit incident na Trust Linku (přes anonymní webovou aplikaci SPEAK UP nebo telefonní číslo 800 050 833 a přístupový kód 118298)

Zápis vyhotovila: Eva Hrachová

S obsahem zápisu jsou obě strany seznámeny, a je zveřejněn včetně poskytnutých úprav a připomínek.